Соціально-психологічна служба
Соціально-психологічна служба – це спільна діяльність практичного психолога та соціального педагога.
Мета: сприяння розумінню дітьми і молоддю через просвітницьку роботу переваг здорового способу життя, формування принципів здорового способу життя, стимулювання до самостійного й усвідомленого вибору життєвої позиції, визначення шляхів позитивної соціалізації молоді, здобуття знань, умінь і навичок здорового способу життя та відмова від негативної поведінки, виховання та розвиток творчої особистості, гідного громадянина України.
Основним завданням служби є забезпечення процесу соціалізації учнів у навчально – виховній діяльності, захист їхнього психічного, фізичного, соціального і духовного здоров’я, сприяння педагогічно доцільному і безконфліктному входженню молодої людини у світ дорослих, підготовка до самостійного життя в суспільстві, попередження і педагогічна корекція вад та відхилень розвитку особистості.
Для реалізації цієї мети використовуються різні види робіт:
· 1) Консультативна, яка полягає в допомозі людині вирішити ті проблеми, з якими приходять до психолога;
· 2) психодіагностична включає виконання різних методик, тестів, опитувальників (на виявлення особових особливостей, міжособових відносин, пізнавальних процесів).
· 3) психокоректувальна робота направлена на подолання негативних явищ в учбовому закладі, в сім'ї, в соціальному оточенні і розвиток здібностей, формування особи учня.
· 4) профілактична робота, суть якої полягає в попередженні можливих неблагополучний в психологічному і особовому розвитку учня.
Соціально-психологічна служба закладу:
Здійснює психологічний супровід розвитку дитини.
Визначає психологічну готовність дітей до навчання в навчальному закладі (діагностична та корекційна робота з дітьми, що виявились не готові до школи).
Вивчення процесу адаптації першокласників та п’ятикласників до шкільного життя. Профілактична дезадоптація.
Психологічний супровід розвитку підлітків (діагностика особистісних рис та якостей, особливостей характеру, стимулювання саморозвитку та самовиховання, консультування з особистісних проблем, тематичні бесіди, навчальні заняття, тренінги, психологічна допомога в кризових ситуаціях).
Допомога в професійному самовизначенні старшокласників.
Робота з учнями старшого шкільного віку (виявлення психологічної готовності до «дорослого життя»).
Виявлення «групи ризику» (діти, що мають труднощі в навчанні, поведінці; емоційні розлади).Рекомендації батькам, вчителям, учням.
Психологічна діагностика важковиховуваності та акцентуації характеру.
Розробка програм педагогічної та психологічної корекції неадекватної поведінки.
Профілактика правопорушень.
Орієнтація учнів на здоровий спосіб життя.
Попередження суіцидної поведінки.
Пошук шляхів оптимізації навчально-виховного процесу.
Врегулювання конфліктних ситуацій.
Робота з обдарованими дітьми.
Робота з категорійними дітьми (сиротами, напівсиротами, з малозабезпечених сімей, з багатодітних сімей, що постраждали від аварії на ЧАЕС…)