СТОП БУЛІНГ!

https://stopbullying.com.ua

ІНФОРМАЦІЯ ПРО ІНСПЕКТОРА ПОЛІЦІЇ


Правила поведінки

здобувачів освіти Бубнівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів

І. Права та обов’язки здобувачів освіти

1. Здобувачі освіти мають право на:

- навчання впродовж життя та академічну мобільність;

- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти;

- якісні освітні послуги;

- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

- відзначення успіхів у своїй діяльності;

- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

- безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

- повагу людської гідності;

- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

- отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);

- користування бібліотекою, навчальною, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

- особисту участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;

- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

2. Здобувачі освіти зобов’язані:

- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);

- повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

3. Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

ІІ. Загальні правила поведінки здобувачів освіти

1. Дотримуватися правил ввічливості.

2. Одяг має бути чистим і охайним та відповідати вимогам, викладеним у Статуті школи.

3. Приходить до школи з виконаним домашнім завданням з предметів згідно з розкладом уроків.

4. Проявляти повагу до старших, піклуватися про молодших. Учні й педагоги звертаються один до одного шанобливо. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші школярі – молодшим, хлопчики – дівчатам.

5. Кожен учень повинен примножувати добрі результати школи і дотримуватись почесного звання «учень школи».

6. Учень повинен виконувати правила безпеки життєдіяльності, правила поведінки в кабінеті інформатики, правила поведінки під час перерв та у їдальні.

7. Поза школою учні поводяться скрізь і всюди так, щоб не осоромити свою честь та гідність, не заплямовувати добре ім’я школи.

ІІІ. Правила поведінки під час перерви:

1. Під час перерви учень зобов’язаний прибрати своє робоче місце й підготуватися до наступного уроку.

2. Під час перерви забороняється:

· бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях, кататися на перилах;

· штовхатися або грати у м’яча у приміщеннях не пристосованих для цього;

· сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з’ясовувати стосунки за допомогою сили, битися.

ІV. Правила поведінки в їдальні:

1. Учні школи заходять в їдальню, разом з класним керівником у відведений згідно режиму дня час.

2. У шкільній їдальні учні повинні виконувати вимоги вчителів, працівників їдальні та чергових і дотримуватися черги.

3. Під час перебування в їдальні учням слід дотримуватися гарних манер і поводитися пристойно.

4. Учні повинні шанобливо ставитися до працівників їдальні.

5. Учні дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.

6. Учень зобов’язаний після прийому їжі забрати зі столу посуд.

7. Заборонено перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі;

· виносити їжу і напої за межі їдальні;

· розмовляти під час їжі треба не голосно, щоб не турбувати тих, хто їсть по сусідству.

V. Правила поведінки на уроках:

1. Учні зобов’язані приходити до школи за 10 – 15 хвилин до початку занять.

2. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.

3. Під час уроку не можна створювати галас, без дозволу підводитися, відволікати інших учнів від уроку.

4. Заборонено виходити з класу без дозволу вчителя.

5. Урок закінчується тоді, коли вчитель оголосив про це. Тільки після цього учні можуть йти на перерву.

6. Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-яких заперечень.

7. Під час уроку не можна вживати їжу та напої, жувати жуйку.

8. Учень повинен дбайливо ставитися до підручників та зошитів.

9. Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків так і після їх закінчення.

10. Забороняється користуватися мобільними телефонами та гаджетами під час проведення уроків.

11. Учні не мають право пропускати заняття без поважних причин.

12. Учні не мають право знаходиться в приміщенні школи після закінчення учбових занять або позакласних заходів без дозволу працівників школи.

13. Учні , які знайшли загублені або забуті речі повинні здати їх черговому адміністратору або класному керівнику.

14. Вхід до школи батьків учнів та відвідувачів дозволяється тільки на перервах. Батьки учнів, відвідувачі зобов'язані назвати черговому своє прізвище та отримати дозвіл на вхід до школи. Вітатися з працівниками школи. Не заходити до школи з тваринами.

VІ. На території та в приміщеннях навчального закладу заборонено:

1. Приносити до школи та на її територію з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом медичні препарати, наркотичні речовини, вибухонебезпечні предмети (в тому числі петарди), зброю (в т.ч. ножі), газові балончики і балончики з фарбою, сигарети, слабоалкогольні та алкогольні напої.

2. Використання нецензурних висловів.

3. Грати в азартні ігри.

4. Брати та використовувати без дозволу чужі речі.

5. Залишати територію школи без дозволу, класного керівника або чергового адміністратора.

6. Учні не мають право скоювати дії, небезпечні для власного життя і здоров’я та оточуючих.

7. Без дозволу відчиняти вікна, сидіти на підвіконні, радіаторах опалення.

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ПРАВИЛ ПОВЕДІНКИ

Учні, що припустилися порушень, визначених даними Правилами поведінки, можуть бути притягнені до відповідальності громадського, адміністративного характеру на рівні гімназії, у разі потреби - у присутності батьків (осіб, що їх замінюють), із залученням фахівців спеціальних установ, служб, організацій, з якими взаємодіє навчальний заклад. У випадку, якщо притягнення до відповідальності виходить за межі компетенції установи освіти, учень притягується до відповідальності іншими уповноваженими органами, зокрема - за поданням директора гімназії.


Порядок реагування
на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу

1. Керівник закладу освіти має розглянути звернення.

2. Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.

3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., № 51, ст. 1122).


Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти

1. Заяву про випадки булінгу у закладі освіти має право подати будь-який учасник освітнього процесу.

2. Заява подається керівнику закладу освіти відповідно до Закону України «Про звернення громадян».

3. Здобувач освіти, який став свідком булінгу у школі, зобов’язаний повідомити про це вчителя, вихователя, психолога або безпосередньо керівника закладу освіти .

4. Педагог або інший працівник закладу освіти, який став свідком булінгу або отримав повідомлення про факт булінгу від здобувача освіти, який був свідком або учасником булінгу, зобов’язаний повідомити керівника закладу освіти про цей факт.

5. Керівник закладу освіти має розглянути звернення.

6. Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.

7. Якщо випадок цькування був єдиноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу.

8. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

9. Здобувач освіти може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда - Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей; до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги. Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу. Керівник закладу освіти має розглянути таке звернення та з’ясувати всі обставини булінгу.


Вкладення

План заходів з протидії булінгу

ЗУ про булінг

Наказ МОНУ булінг від 28.12.2019 № 1646.pdf

Номери телефонів гарячих ліній

Порядок реагування на доведені випадки булінгу

Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу